نماز عید فطر
تاريخ : 8 / 5 / 1393برچسب:, | 21:28 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

View photo in message

نماز شکوهمند عیدسعید فطر در ساعات اولیه روز مبارک عید فطر با حضور جمع کثیری از برادران و خواهران مؤمن ارسبارانی های مقیم مرکز در حسینیه حضرت موسی بن جعفر (ع) اقامه گردید.

در حالیکه اشعه ی تازه متولد شده و روح نواز خورشید اولین صبح پس از ماه ضیافت الله به اطراف میدان الغدیر و حسینیه موسی بن جعفر (ع) سرک می کشید و صورت وضو گرفته زنان و مردان مؤمنی که یک ماه تمام به روزه داری و عبادت  شبانه روزی پرداخته و اکنون همگی برای برپایی نمازعید گرد هم می آمدند را نوازش می داد از در و دیوار فضای روحانی و معنوی حسینیه که مملو از جمعیت نمازگزار بود صدای خاطره انگیز تکبیرات عید بگوش می رسید.

«الله اکبر. الله اکبر. لااله الاالله والله اکبر . الله اکبر و لله الحمد. الحمدلله علی ما هدانا . وله الشکر علی ما اولینا».

تا لحظه ای که امام جماعت نمازعید امروز درمحراب نماز قرار بگیرد این سرود الهی همچنان زمزمه مردان و زنان باایمان بود.

با ندای «الصلاة. الصلاة» حجة الاسلام والمسلمین محمدی پیام همه صف ها نظم و ترتیب خاص بخود می گیرند و تکبیرة الاحرام نماز آغازی است برای استماع آیات نورانی سوره مبارکه حمد و اعلی و پس از آن قنوت های زیبای نمازعید یکی پس ازدیگری صفای همخوانی را پیاپی تکرار می کند. رکعت اول پنج قنوت و در میانه ی هرکدام یک تکبیر.

«اللهم اهل الکبریاء والعظمة. و اهل الجود والجبروت. واهل العفو والرحمة. واهل التقوی والمغفرة. اسئلک بحق هذاالیوم. الذی جعلته للمسلمین عیدا. و لمحمد صلی الله علیه وآله ذخرا و شرفا و کرامة ومزیدا. ان تصلی علی محمدوآل محمد. و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا وآل محمد. وان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا وآل محمد. صلواتک علیه وعلیهم. اللهم انی اسئلک خیر ما سئلک منه عبادک الصالحون. و اعوذ بک ممااستعاذ منه عبادک المخلصون».

در رکعت دوم هم با تلاوت سوره مبارکه شمس بعد از حمد به استقبال چهار قنوت دیگر می رویم.

اما اینجا به عکس نماز جمعه خطبه ها در پایان نماز ایراد می شود و همه اکنون آماده شنیدن دو خطبه ی نمازعید به سکوت نشسته اند.

حجةالاسلام محمدی پیام در خطبه اول بعد از سلام و عرض تبریک عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به این نکته اشاره می کند که چرا بعداز این یک ماه عبادت و روزه داری و میهمانی خدا به عنوان عید ، جشن می گیریم ؟ او با ذکر این حدیث شریف از امیرالمومنین علی (ع) که «کل یوم لایعصی الله فیه فهو عید» (هرروز که خداوند در آن نافرمانی نشود آنروز عیداست) اضافه می کند که عیدفطر روز جشن پاکی و طهارت و معصومیت است. معصومیتی که با یک ماه تمام توبه و تلاش و پرهیز و تمرین به دست آمده و باید این معصومیت را حفظ کنیم و باشکر این نعمت بزرگ و برکاتی که فقط در فرصت ماه مهمانی خدا شامل حال ماشده و هر عملی تا یکهزار برابرپاداش نصیب ما نموده، بکوشیم دوباره در دام های رنگارنگ شیطان نیافتیم و به آلودگی های گناه کشیده نشویم.

اگر عالی ترین حکمت روزه و ماه رمضان تقوا و پرهیزگاری است پس این نیروی مقاومت در برابر هوا و هوس های دنیایی و شیطانی را که با تمرین پرهیز از حلال کسب کرده ایم در مقابل حرام بیشتر مقاومت کنیم و آثار مثبت این دوره ی روحانی را مانند تقویت اراده و صبر و استقامت و اخلاص و صفای قلب و سلامت روح و جسم و سحرخیزی و افزایش نشاط و انس با قرآن و معارف اهلبیت (ع) و در نتیجه نجات از عذاب و هدایت به صراط مستقیم و توفیق عبادت و ترک معصیت و تقرب الی الله را تا یکسال آینده در برنامه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم و به آن جامه عمل بپوشانیم و خود را ملزم به حفظ این آموزه ها کنیم.

ایشان در خطبه دوم نیز مجددا با تاکید بر عنصر تقوا یکی از مصادیق آن را دشمن شناسی و علاوه بر نبرد با شیطان ، مقابله با دشمنان رویارو در عرصه ی سیاسی دانست و افزود امروز که استکبار و صهیونیسم با تمام قوا کمر به نابودی اسلام ناب محمدی بسته اند و درغزه و فلسطین و سوریه و عراق چه بطور مستقیم و چه غیرمستقیم تحت نام داعش و امثال آن به نسل کشی پرداخته و درصدد تخریب چهره اسلام و از بین بردن شعائر دین و مکتب شیعه هستند ما باید هوشیارانه نسبت به وظایفی که در این زمینه وجود دارد غفلت نورزیم و با لبیک به اوامر و رهنمودهای رهبری معظم و ولی فقیه هرکمک مادی و معنوی که در توان داریم به کار بگیریم.

خطیب نمازعید با اشاره ای به احکام زکات فطره دستگیری از نیازمندان را از وظایف مهم امروز خوانده و در آخر با دعا برای حفظ اسلام و مسلمین و تعجیل فرج امام عصر (ع) خطبه را به پایان برد و در ادامه حاضرین  بر سرسفره احسان عید فطر پذیرایی شدند.



نظرات شما عزیزان:

م پ
ساعت16:11---28 مرداد 1393
با تشکر از جناب آقای علیزاده
انشاء الله باقبولی اعمال ، چهل عیدفطردیگر باصحت و سلامتی توفیق داشته باشید بعد هم بقیه اش را خودتان از خدا بطلبید.
پاسخ:دوست عزیز بنده دو برابر آنرا همراه با سلامتی از درگاه خداوند جل وجلاله برایتان مسئلت می نمایم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: