پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان:به مناسبت گرامیداشت  بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی  حضرت امام خمینی (ره) نمایشگاه عرفانی اشعار آن  امام  همام از  روز دوشنبه، 12 خرداد در كتابخانه عمومي خاروانا با همكاري اداره فرهنگ ارشاد اسلامي شهرستان ورزقان برپا گرديده و تا 22 خرداد ادامه خواهد داشت.

اين آثار به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام و شناساندن آثار ادبی امام خمینی(ره) به مردم به ویژه نسل جوان در معرض ديد عموم مي باشد.

منبع: http://varzegan.ershad-as.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=1&id=242



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه شهرستان ورزقان گفت: مسئولان باید برای کاهش مشکلات جوانان به موضوع ازدواج، اشتغال و مسکن آنها بیشتر توجه کنند.

امام جمعه ورزقان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی بعداز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ورزقان با اشاره به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: هموار کردن شرایط تحصیل آسان و تبیین فرهنگ اسلامی برای زندگی، از نیازهای جدی جوان امروزی است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان سرمایه های نظام هستند، افزود: الگوی جوانان ما حضرت علی اکبر است و باید قدر و ارزش این جوان را دانست.

وی در خصوص انتخابات چند روز پیش سوریه نیز گفت: بسیاری از حامیان تروریست ها و دشمنان مسلمانان در این کشور که قصد براندازی حکومت بشار اسد و شکست مقاومت اسلامی را داشتند، در این انتخابات شکست خوردند.

حجت الاسلام مهدوی همچنین با بیان اینکه مدیریت مقام معظم رهبری در این 25 سال بعد از رحلت امام خمینی(ره) بسیار حکیمانه بوده است، افزود: بسیاری از موفقیت ها در عرصه های مختلف و پیشرفت کشور مرهون مدیریت مقام معظم رهبری است.

وی همچنین ادامه داد: ایشان با تکیه بر قدرت الهی و همچنین پشتیبانی مردم ، حیله های دشمنان کشور را همیشه خنثی کرده اند/

منبع :وب سايت فرخ عبدالله زاده



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

این پایگاه ضمن تشکر از وبلاگ خاروانا نیوز در رابطه با منعکس نمودن مشکلات این شهرقدیمی انتظار دارد تمام مسئولین در رفع کمبود ساکنین این شهر وحومه قدمهای مفیدی کمافی السابق برداشته شودتانشاالله شاهد پیشرفت این شهر تاریخی باشیم. 

منطقه قره داغ و علی الخصوص محال دیزمار از قدیم الایام جزء مناطق مهم و مطرح استان در امر گردشگری به شمار می رود. وجود آثار تاریخی و طبیعت بکر و زیبا در این منطقه مسافران زیادی را از اقصی نقاط استان و حتی کشور به این منطقه می کشاند. دیزمار مرکزی به مرکزیت شهر خاروانا نیز با اثار تاریخی زیاد و به ویژه طبیعت بی نظیر خود شاهد گردشگران و مسافران زیادی در ایام تعطیل سال بوده و اغلب مسافران برای تامین مایحتاج خود و یا استراحت در این شهر توقف می نمایند. پارک موجود شهر خاروانا که در دو قطعه کوچک در خیایان جمهوری شهر احداث شده است، جوابگوی سیل عظیم گردشگران و مسافران که قصد استراحت و یا توقف شبانه دارند، نبوده و گاها مسافران بالاجبار در حاشیه خیابان ها و یا پیاده روها چادر می زنند. در ایام تعطیل هفته ای که گذشت، شهر خاروانا یکی از شلوغ ترین ایام خود را شاهد بود. نگاهی به وضعیت صف های تشکیل شده در پمپ بنزین، جایگاه گاز و نانوایی ها در سطح شهر حاکی از افزایش معنی دار مسافرت گردشگران به این منطقه نسبت به سالهای گذشته بود. لذا لزوم احداث پارک بزرگ در شان شهر و البته در شان گردشگران گرامی به خوبی احساس می شود. امیدواریم با حمایت مالی نهادهای ذیربط و یا تامین اعتبار از محل کمک های سازمان ها و نهادهای دیگر شورا و شهرداری بتوانند نسبت به ساخت مجموعه تفریحی و گردشگری و پارک بزرگتر اقدام نمایند.

منبع خاروانا نیوز



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آیت‌الله مهدوی کنی روی تخت بیمارستان

سلامانه :بعد از ظهر دیروز ـ چهارشنبه ـ آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی بروز حمله قلبی، به کما رفت.

به گزارش فارس، بعد از ظهر دیروز آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی بروز حمله قلبی، به کما رفت.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و محمد شریعتمداری معاون رییس‌جمهور از جمله افرادی هستند که با حضور در بیمارستان محل بستری آیت الله مهدوی کنی، از وی عیادت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش برای عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان بهمن حاضر شد.

آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در ساعت 15 چهارشنبه 14 خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و به بیمارستان بهمن منتقل شد.

از دیروز مقامات مختلف کشوری و لشکری با حضور بر بالین آیت الله مهدوی کنی برای رئیس مجلس خبرگان آرزوی سلامتی کرده‌اند.

سیدحسن خمینی یادگار امام راحل و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.

 فرجی دانا وزیر علوم به همراه جعفر توفیقی مشاور و دکتر میلی منفرد معاون آموزش وزارت علوم با حضور در بیمارستان بهمن از آیت الله مهدی کنی عیادت کردند. همچنین آیت الله مطلبی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

آیت‌الله جعفری اراکی رییس حوزه علمیه مروی، آیت‌الله کاظمی عضو مجلس خبرگان، آیت‌الله باقری کنی برادر آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله تسخیری، سردار رادان، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهور از جمله کسانی هستند که در ساعات اخیر از رییس مجلس خبرگان عیادت کرد‌ه‌اند.

آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در ساعت 15 چهارشنبه 14 خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و به بیمارستان بهمن منتقل شد.

همچنین فرزند آیت الله مهدوی کنی صبح امروز پس از خروج از بیمارستان بهمن در جمع دانشجویان امام صادق (ع) گفت: بر اساس آخرین اظهارات پزشکان معالج، وضعیت قلبی آیت الله مهدوی کنی بی‌ثبات است.

وی همچنین از دانشجویان خواست برای بهبودی حال ایشان دعا کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان بهمن تهران از آیت الله مهدوی کنی عیادت کرد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حجت الاسلام اختری دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی با حضور در بیمارستان بهمن از آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان عیادت کردند.

همچنین حجت الاسلام  محمدجواد علی اکبری رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد با حضور در بیمارستان بهمن از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

از دیگر مقاماتی که امروز 15 خرداد با حضور در بیمارستان بهمن از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است.

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دقایقی قبل با حضور در بیمارستان بهمن تهران از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

وی در گفتگو با پزشکان در جریان آخرین وضعیت جسمی آیت الله مهدوی کنی قرار گرفت.

آیت الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی با حضور در بیمارستان بهمن از آیت الله مهدوی کنی عیادت کرد.

همچنین فاطمه طباطبایی همسر مرحوم سیداحمد خمینی با حضور در بیمارستان بهمن از آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت و برای آرزوی سلامتی کرد.

حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات نیز ظهر امروز 15 خرداد با حضور در بیمارستان بهمن بر بالین رئیس مجلس خبرگان حاضر شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روز سه شنبه مورخ 13/03/93 جناب آقای دکتر عراقی مدیر محترم نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی از روند برگزاری امتحانات پایانترم دانشگاه پیام نور واحد خاروانا بازدید بعمل آوردند . دکتر عراقی پس از بازدید از سایت رایانه واحد برای برگزاری امتحانات بدون کاغذ و همچنین سالن امتحانات و اتاق قرنطینه ، روند برگزاری امتحانات در این واحد را با وجود کمبود نیروی انسانی بسیار مثبت ارزیابی نمودند . امتحانات در دانشگاه پیام نور واحد خاروانا همسو با سایر واحدهای دانشگاهی پیام نور کشور در پنج نوبت روزانه بصورت کاغذی و بدون کاغذ برگزارمی گردد.

منبع روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد خاروانا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قسمت هجده:

- آوان-آوانسر،چشموغان:

در افواه آوانسر تلفظ می شود و از لحاظ اتیمولوژیک بی ارتباط با اقوام آغوان نمی باشد که روزگاری در این سرزمین بسر می برده اند.

روستای آوان و آوانسر و چشموغان از روستاهای بسیار خوش آب و هوا دیزمار که در بلندای قله های «دوخانا» و «دوست آشا» در میان جنگل «مئشه پارا» قرار گرفته است. دکتر سعید آذری متخصص دندان پزشک اطفال که در رشته خود فوق العاده ماهر و انسان خوش مشرب و صمیمی است. اصالتاً از روستای چشموقان هستند. آیت الله حاج میرزا محمد آوانسری (1228 – 1310 هـ ق) از علما و مراجع تقلید زمان از این روستا برخاسته است. مرحوم آیت الله میرزامحمد آوانسری به نوشته احسن العودیه عالم «فاضل، عارف، زاهد، جامع علوم، فتوایش بلامنازعه و اسمش در دور و نزدیک مشهور بود. طلاب از اطراف تبریز به سوی او متوجه و حاضر درس او می شدند.

او مدتی در نجف به تحصیل پرداخته و چند صباحی نیز در مشهد و سپس در تهران در مدرسه سپهسالار به تدریس مشغول بود. بعدها به خواهش مردم تبریز به آن شهر مراجعت کرد. در تبریز به مرمت و بازسازی مسجد «استاد-شاگرد» پرداخت و خود در آنجا به اقامه نماز و وعظ پرداخت.

مؤلف «روضات الجنان» می نویسد : «حاج میرزا محمدعلی قراچه داغی پسر ملااحمد از علمای نامدار شهر بوده، امامت آن مسجد (استاد شاگرد) را داشت و پس از وفات وی امامت به پسرش حاج میرزا احمد که او نیز از علمای معروف بود،اختصاص یافت.

مرحوم آیت الله آوانسری دارای 24 عنوان تألیف داشته که از آن جمله:

 -حاشیه بر کتاب فقهی «الروضه البهیته فی شرح اللمعه الدمشقیه» 2-صیغ العقود والایقاعات 3-التنقیحات الاصولیه 4-تفسیر قراجه داغی (تفسیر کبیر) 5-مناسک حج 6-حاشیه بر کتاب «الفصول فی علم الاصول» 7-العروض و القافیه (به فارسی) 8-التحفه المحمدیه – هشتاد هزار بیت در علوم عربی است. 9-حاشیه بر «فوائد الاصول شیخ مرتضی انصاری» 10-الصراط المستقیم فی شرح الاربعین حدیث در سال 1300 به چاپ رسیده است به زبان فارسی در فضائل حضرت امیر می باشد. نسخه ای از این کتاب با نام «شرح چهل حدیث» بشماره 1374/ف در کتابخانه ملی تهران موجود است. 11-حدیقه البساتین فی شرح القوانین به زبان عربی 12-شرحی بر تبصره المتعلمین علامه حلّی ،مرحوم آیت الله میرزامحمد علی بن احمد حافظ آوانسری دیزماری قره چه داغی صاحب فتوی و دارای رسالیه علمیه و مرجع تقلید زمان خود بوده است.

پدر مرحوم آیت الله آوانسری ملااحمد و همچنین فرزند وی نیز از علمای مشهور بوده اند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روح هر دو بزرگوار انشاالله شاد باشد.روحانی محل حاج سید حسین ،حاج میر سجاد حجازی

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خميني ( ره ) از ساعت 18 الي 20 روز دوشنبه مورخ 1393/03/12 در محل مسجد جامع شهر خاروانا با حضور گسترده مسئولين و كارمندان ادارات، روحانيون، فرهنگيان ، نيروهاي نظامي و انتظامي، مردم انقلابي و دانش آموزان و دانشجويان برگزار شد .  

در اين مراسم معنوي بعد از قرائت قرآن توسط برادر آوانسري، آقاي رضازاده مداح اهل بیت ( ع ) و شاعر گرانقدر منطقه اشعاري در وصف امام راحل ( ره ) قرائت و سپس به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

در ادامه آقاي حجازي روحاني منطقه مطالبی در خصوص ابعاد شخصیتی و وجودی حضرت امام (ره) بيان كرده و سپس به نقشه جديد دشمنان مبني بر ايجاد تفرقه در بين مسلمين و مردم ايران با بهانه هاي مختلف اشاره و لزوم هشياري و آمادگي آحاد مردم را خواستار شد.

 

منبع روابط عموعمی بخشداری خاروانا

 



تاريخ : 13 / 3 / 1393برچسب:طوفان در تهران,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 9:35 | نویسنده : سعید علیزاده

  پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

3 کشته و 27 مجروح در طوفان تهران/ دیوارهای چند ساختمان روی چند خودرو آوار شد

تصاویر استثنایی از طوفان امروز تهران+ 31 تصویر

جامعه > حوادث - ایسنا نوشت:

رییس اورژانس کشور گفت: در پی طوفان امروز 3 تن در پایتخت کشته شدند.

دکتر امین صابری‌نیا افزود: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر امروز در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون 3 تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد جان باختند و 27 نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.

http://www.shafaqna.com/persian/media/k2/galleries/75769/1.jpg

دیوارهای چند ساختمان روی چند خودرو فرو ریخت

فارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ طوفان تهران ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بود که هم‌اکنون به ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته و به وضعیت عادی رسیده‌ایم.

http://www.shafaqna.com/persian/media/k2/galleries/75769/20.jpg

احمد صادقی درباره طوفان ساعتی پیش در تهران اتفاق افتاد، گفت: هم‌اکنون وضعیت به روال عادی برگشته است و این طوفان قابل پیش‌بینی بوده و باید سازمان هواشناسی این طوفان را پیش‌بینی و اعلام می‌کرد تا توسط رسانه‌های جمعی و صداوسیما هشدارهای لازم به مردم داده می‌شد ولی متأسفانه سازمان هواشناسی از قبل اعلام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای رسمی تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها را اعلام می‌کنند، گفت:‌ سه دیوار در منطقه 3 بر اثر شدت طوفان بر روی چندین خودرو فرو ریخت که خوشبختانه خسارت جانی برجای نگذاشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه این طوفان موجب قطع ده‌ها درخت شد، گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در اوایل طوفان 110 کیلومتر برآورد شده است که هم‌اکنون به 50 کیلومتر کاهش یافته و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

http://www.shafaqna.com/persian/media/k2/galleries/75769/18.jpg

نسیم نوشت: یک اتوبوس مسافربری در محور قم ـ تهران به دلیل وزش باد و طوفان دچار حادثه شد. مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات افزود: سه نفر به دلیل شکسته شدن شیشه‌های اتوبوس مصدوم شدند که توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان هفت تیر شهر ری منتقل شده‌اند

مرتضی مرادی پور گفت: اتوبوس واژگون نشده ولی به دلیل عدم دید کافی از مسیر منحرف شده و با گاردیل کنار جاده برخورد کرده است.



 
 
 
تبریز- خبرگزاری مهر: مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی گفت: انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آهنگری بعد از ظهر یکشنبه در اولین نشست کارشناسان روابط عمومی های شهرستان های استان آذربایجان شرقی که برای اولین بار در شهرستان ورزقان برگزار شد،گفت: قدم به قدم شهرستان ورزقان ، یادآور وقایع دلخراش در زلزله اخیر منطقه ارسباران است ولی امروز شاهد بالندگی و پویایی این شهرستان نیز هستیم.وی افزود: شهرستان ورزقان بیش از پیش نیازمند توجه همگانی است و رسانه ها نقش مهمی در توسعه و بالندگی این شهرستان دارند.

آهنگری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه و پیشرفت شهرستان منوط به کار هماهنگ و موثر مدیران روابط عمومی است، ابراز داشت: انسان پیوسته در تلاش است که شیوه های جید ارتباط و فناوری را کشف کند بطوریکه در شرایط کنونی ، مهم ترین اولویت روابط عمومی ها کشف شیوه های جدید ارتباط و تعامل است.

رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت مدیران برقراری روابط همه جانبه با مردم و مدیران سایر دستگاه هاست، گفت: مدیران روابط عمومی کارآمد و متخصص می توانند هم در تصمیم سازی و هم در تصمیم گیری ، به مدیران سازمان ها و دستگاه های اجرایی کمک شایانی بکنند.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ، اواخر خرداد ماه سالجاری  برگزار می شود.

جواد آهنگری با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های تخصصی آموزشی به مدیران روابط عمومی های شهرستان ها گفت: مدیران روابط عمومی فعال در هر شهرستان  تقدیر و شناسایی و برای حضور در جلسات شورای روابط عمومی های استان دعوت می شوند.

وی در بخش پایانی سخنانی خود به برخی از ویژگی های مهم مدیران روابط عمومی اشاره کرد که از آن میان می توان به باسوادی ، پویایی و پرتلاشی اشاره کرد.



 
 
 
رسانه ها عملکرد مدیران ادارات را منعکس کنند.
 
تبریز- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان ورزقان بر لزوم توجه جدی مسئولان و مدیران ادارات به جایگاه روابط عمومی ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی وفادار بعد از ظهر یکشنبه در اولین نشست کارشناسان روابط عمومی های شهرستان ورزقان گفت: روابط عمومی ها در ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی، نقش مهم و تعیین کننده ای  بر عهده دارند.

وی در همین راستا ابراز داشت: مدیران روابط عمومی ها حلقه واسطه و ارتباط مردم با مدیران هستند و اگر مدیران روابط عمومی ، گزارشات عملکرد مدیران را به درستی منعکس نمایند بیش از پیش شاهد ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در ادارات و دستگاه های اجرایی خواهیم بود.

وفادار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی ها بازوی توانمند دستگاه های اجرایی هستند، اظهار داشت: روابط عممی ها باید در اسرع وقت با انعکاس گزارشات عملکرد ادارات به مردم از نظرات آنان نیز در بهبود خدمت رسانی استفاده کنند.وی در همین راستا ابراز داشت : بهترین روابط عمومی آن است که به موقع عملکرد مربوط به اداره خود را منعکس کند.

وفادار همچنین گفت: همانطور که مدیران روابط عمومی وظیفه دارند اخبار و گزارشات اداره خود را به جامعه منعکس کنند این وظیفه را نیز بر عهده دارند که نیازهای جامعه را به مدیران دستگاه های اجرایی و ادارات منعکس کنند.

فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر لزوم توجه جدی مدیران ادارات به جایگاه روابط عمومی ها اظهار داشت:شایسته است که تمامی رسانه های ارتباط جمعی اعم از صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاری ها ف عملکرد مدیران را بیش از پیش منعکس کنند.وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مدیران روابط عمومی ها باید از هر لحاظ با سمت خود سنخیت داشته باشند گفت: اگر مدیران روابط عمومی ها دلسوز، پویا،علاقه مند و فداکار نباشند نمی توانند در کارهای خود موفق گردند.

منبع ورزقان نیوز(وطنیم)



  پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

وای این خبر از کجا بود             از گلوی کدام آشنا بود

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن گرامیداشت این روز عزیز و ایامی که در تاریخ ایران اسلامی نکته عطف بوده، تسلیت عرض نموده .وازدرگاه خداوند جل وجلاله مسئلت می نماید که انشاالله همیشه روح این مرد الهی چراغ راهمان باشد.

 

ساعت 20 / 22 بعداز ظهر روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال بـود. قــلبـى از كار ايستـاد كه ميليـونها قلــب را بـه نور خدا و معنـويت احـيا كرده بـود. بــه وسيله دوربين مخفـى اى كه تـوسط دوستان امــام در بيمارستان نصب شده بـود روزهاى بيمارى و جريان عمل و لحظه لقاى حق ضبط شده است. وقتى كه گوشه هايـى از حالات معنوى و آرامـش امام در ايـن ايـام از تلويزيون پخـش شـد غوغايى در دلها بر افكند كه وصف آن جــز با بودن در آن فضا ممكـن نيست. لبها دائمـا به ذكـر خـدا در حـركت بود.
در آخرين شب زندگى و در حالى كه چند عمل جراحى سخت و طولانى درسن 87 سالگى تحمل كرده بود و در حاليكه چنديـن سرم به دستهاى مباركـش وصل بـود نافله شب مى خـواند و قـرآن تلاوت مـى كرد. در ساعات آخر ، طمانينه و آرامشى ملكـوتـى داشـت و مـرتبا شـهادت بـه وحـدانيت خـدا و رسالت پيـامبـر اكرم (ص) را زمـزمه مـى كـرد و بـا چنيـن حــالتى بـود كه روحـش به ملكـوت اعلى پرواز كرد. وقتى كه خبر رحلت امــام منتشر شـد ، گـويـى زلزله اى عظيـم رخ داده است ، بغضها تـركيـد و سرتاسر ايران و همـه كانـونهايـى كـه در جـهان بـا نام و پيام امام خمينـى آشـنا بـودنـد يــكپارچه گـريستند و بـر سر و سينه زدنـد. هيچ قلـم و بيـانـى قـادر نيست ابعاد حـادثه را و امواج احساسات غير قابل كنترل مردم را در آن روزها تـوصيف كند.



تاريخ : 10 / 3 / 1393برچسب:قره داغ چیچکلری,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 21:44 | نویسنده : سعید علیزاده

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آی بولوط سن آلله چکیل کناره

دردیمی چاتدوروم او روزگاره

 

آیوردولار منی بوردا کونول سوز

قویدولار بیر غریب یئرده مزاره

 

ساری گول ناموسدور غیرت دیر بیزه

بیر دسته گونده ردیم  وئیرین  او یاره

 

 بیر عومور دور آغاشلار تک سیز بیلین

من دوزموشم عهد و پئیمان، قراره

 

لاله تک آچولون ائلین گوللری

بلکه غم گلمییه بیرده دییاره

 

کاش دوشه نئیدیم یاشیل چیمه نده

قالئیدیم یام یاشیل ائله نظاره          منبع صدای ورزقان :موفق باشید

دکتر علی اکبرزاده



تاريخ : 10 / 3 / 1393برچسب:ایام شعبانیه,امام حسین,پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 12:21 | نویسنده : سعید علیزاده

  پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

سوم شعبان المعظم سالروز ولادت امام سوم شیعیان امام حسین (علیه السلام)وچهارم شعبان ولادت سقای دشت کربلا حضرت ابالفضل العباس وپنجم شعبان ولادت امام سجاد علیه السلام  را خدمت امام زمان (علیه السلام) صاحب الامر ولیعصر وهمه شیعیان حضرتش وشما هم ولایتی های عزیز و به ویژه پاسداران بسیار گرامی و عزیز شهرستان ورزقان وخاروانا تبریک عرض نموده واین روز که به فرمان ابر ومردجهان حضرت امام خمینی (ره)به عنوا ن روز پاسدار نام گذاری شده به فعال نیک گرفته وانشاالله همه شما موفق باشید.

و جا دارد خلاصه از این روز مبارک را خدمت شما عزیزان عرض کنم:

مشهور نزد علمای شیعه این است که ولادت حضرت امام حسین علیه السلام در مدینه روز سوم شعبان سال چهارم هجری بوده است.
در توقیع حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به قاسم بن علاء همدانی وکیل حضرت امام حسن عسکری علیه السلام آمده که؛ مولای ما حضرت حسین علیه السلام روز پنج شنبه سوم شعبان متولد شدند پس آن روز را روزه دار و این دعا را بخوان:
«اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم...»
ولی بعضی چون شیخ طوسی رحمة الله (با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام) و شیخ مفید رحمه الله ، ولادت آن حضرت را در شب پنجم شعبان و ابن نما رحمه الله روز پنجم نقل کرده اند.
به سند معتبر از حضرت رضا علیه السلام از پدرانش از علی بن الحسین علیهم السلام روایت شده که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم به اسماء بنت عمیس فرمود: «فرزندم را بیاور» من آن بزرگوار را در جامه ای سفید پیچیده خدمت ان حضرت بردم، آن جناب در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه گفت، و او را در دامن خود نهاد و گریست.
اسماء عرض کرد: پدر و مادرم فدایت، گریه شما از چیست؟ فرمود: برای این فرزندم می گریم. عرض کرد: این کودک که الان به دنیا آمده فرمود: بعد از من گروهی از ستمکاران او را خواهند کشت. خداوند شفاعت مرا به آنها نرساند.
آنگاه فرمود: دخترم فاطمه را از این جریان باخبر نکن چون تازه این فرزند برایش متولد شده است.
سپس به حضرت علی علیه السلام فرمود: او را چه نام می گذاری؟ گفت در نامگذاری بر شما سبقت نمی گیرم؛ پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: من هم بر پروردگارم سبقت نگیرم، جبرئیل نازل شد و فرمود:
ای محمد! خدای بزرگ تو را سلام می رساند و می فرماید:
«عَلیٌّ مِنْکَ کَهارونَ مِنْ موسی؛ علی مسبت به تو به منزله هارون نسبت به موسی است»
او را به اسم پسر هارون نام گذار که شبیر است.
پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم فرمود: زبان من عربی است، جبرئیل عرض کرد نام او را «حسین» بگذار.
منبع: سحاب رحمت،


   پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

با تمهيدات بعمل آمده در جلسه شوراي اداري بخش و جلسه تكميلي مورخ 93/03/04 و عمدتاً با همكاري ادارات و نهادهاي تابعه بخش  دومين همايش پياده روي خانوادگي خاروانا همزمان با عيد سعيد مبعث پيامبر اكرم ( ص ) در محل ييلاقات خاروانا برگزار گرديد.

اين همايش با شركت 1633 نفر از مردم شهرخاروانا و تعدادي از روستاهاي تابعه و نيز برخي شهرهاي همجوار ( سيه رود و هادیشهر ) و با حمايت هاي فرماندار محترم شهرستان و نيز مشاركت بخشداري خاروانا ، شركت مس آذربايجان، اداره ورزش و جوانان شهرستان، شهرداري و شوراي اسلامي شهر خاروانا، دانشگاههاي پيام نور و آزاد خاروانا، بانك كشاورزي و ادارات برق، گاز، آموزش و پرورش، كميته امداد امام ( ره )، آب و فاضلاب روستايي و شهري، جهاد كشاورزي، محيط زيست، كتابخانه عمومي، شوراي اسلامي بخش خاروانا، شركت سازور مجري سد حاجيلار چاي ، تعاوني دامداران و تعاوني روستايي شهريار خاروانا، در مسافتي حدود 2 كيلومتر و با اجراي برنامه هاي شاد و متنوع ادامه يافت. مراسم با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوري اسلامي شروع شده و با خيرمقدم گويي امن زاده بخشدار خاروانا ادامه يافت. سپس اقاي حسنقلي رشتبر قطعه شعري در وصف خاروانا ارائه كرد. برنامه هاي بعدي اجراي شعر طنز توسط آقاي رضازاده شاعر سرشناس منطقه و اجراي موسيقي سنتي توسط عاشق ابراهيم قره داغي بودند. سپس آقاي حضرتيان رئيس اداره ورزش و جوانان ورزقان از عوامل برنامه تقدير و تشكر نمودند. و در خاتمه مراسم قرعه كشي حدود 70 جايزه برنامه بود كه با همكاري مسئولين حاضر بين شركت كنندگان توزيع گرديد.

 

 

 

منبع روابط عمومی بخشداری خاروانا



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:


منبع دفتر امام جمعه محترم ورزقان



تاريخ : 9 / 3 / 1393برچسب:پایگاه اطلاع رسانی خاروانا, | 12:31 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

منبع خاروانا نیوز با مدیریت جناب آقای دکتر رضازاده

جناب آقای علیزاده

با عرض سلام و ادب

شخصی بنام "همشهری" در خاروانا نیوز نظری داده است که بنده به خاطر عدم رنجیدگی شما این نظر رو برای نمایش تایید نکردم. گفتم ابتدا خودتان نظر رو بخوانید اگر مجاز دانستید اطلاع دهید تایید کنم. نظر همشهری به صورت زیر است:

"درجواب آقای سعید علیزاده به عنوان یک شهروند خاروانائی باید عرض کنم . اولا جناب آقای علیزاده چرا تابحال ازاین کارها نمی کردید ، شما که این همه آشنا دارید و با یک تلفن شما به منطقه گریدر اعزام میشود ، چراهمشهریهایتان را تابحال ازاین خدمات محروم کرده اید. ثانیا ، گیریم که این کاررا شما انجام دادید. اگرمحض رضای خدا انجام داده اید ،اینهمه بگو و مگو نمی خواهد واگر بخاطر شهرت انجام داده اید مطمئن باشید با این طرز فکری که شما دارید ، نمی توانید رئیس یک اداره بشوید تاچه رسد به نماینده شدن.

ثالثا ، خاروانا تازه به خود می آید و میخواهد از اشتباهاتی که درگذشته افتاده و همه را رودرروی هم قرارداده بود رهایی یابد ، خواهشا ادب را مراعات و با این رفتارهای بچه گانه مجددا ناآرامی را به منطقه بازنگردانید. رابعا : با توجه به تجربیات گذشته محال ازومدل به دیزماری رای نمیدهد الکی خودمان را فریب ندهیم واین مائیم که علیرغم اینکه هیچ خدماتی ازآنها نمی بینیم باز متفرق میشویم و بخاطر پول به دنبال آنها به راه می افتیم ."


پاسخ:علیکم السلام :باید در جواب این همشهری عزیز عرض کنم بنده یک نظامی هستم کاملا وقتم پر است از طرفی مدتی در خارج از تهران بودم و از زمانی که به تهران آمدم کاملا در اختیار همشهریان عزیز هستم وهیئت حضرت موسی بن جعفر (ع)گواهی حرف بنده می باشد. همشهری عزیز زمانی که برای تاسیس دانشگاه از مردم گدائی می کردیم (یک تعداد ناراحت بودنند وحتی یک ریال هم کمک نکردنند)یا زمانی برای خرید دستگاه آزمایش خون ویا برای جمع آوری کمکهای مردم برای زلزله ورزقان یا بحث با نماینده تحت حمایت در خانه ح ح درتهران بحث می کردم یا مشکلات مردم عزیز خاروانا در هیئت برای نماینده تحت حمایت این آقایان عنوان می کردم،........و غیره شاید این همشهری عزیز حضور نداشتند!والله انصاف چیزی خوبی است !همشهری خوبم شما که اینقدر مطمئن هستی محال ازومدل به خاروانالی رای نمی دهد پس چرا چاره اندیشی نمی کنی آیا بایستی تاآخر اینطور منتظر باشیم تا امام زمان (عج) خودش درست کند!بلی وقتی حضرت امام خمینی (ره)سال 42 می خواست انقلاب کند یک تعداد حرف شمارا می زدنند.(دوست عزیز این مثل است دنبال حرف وحدیث کاذب نباشید)عزیزم این حرفها نیست خدا به بنده گان خود کمک می کند این وعده الهی است .فقط کافی است همت کنید .نمی دانم چرا از اعلام حضور بنده یک عده عصبانی هستند؟همشهری عزیز بنده در یک فرصت طلائی که پیش آمده بود این هماهنگی را کردم چرا ناراحت هستید علت این که قبلا موقعیتی که الان دارم آن موقع نداشتم اشتباه کردم ؟والله (قسم جلاله است )اصلا ربطی به نماینده بودن ندارد.چطور عنوان کنم که هم وبلاگ خاروانا نیوز وهم "همشهری "قبول کند پس معلوم است هم شما و هم این آقا بنده را اصلا نمی شناسند ،اینها گناه است و جزء حق الناس می باشد.بنده به سهم خودم همیشه برای منطقه دلسوز بودم و هستم .دوست عزیزم بنده سر جنگ با هیچ کس ندارم حتی با دشمن خود.بیاید خودتان را بارو کنید خیلی دیر شده است از حالا تخریب را کنار بگذارید دوست دارم این همشهری عزیز با اصالت و اسم حقیقی خود با من سخن بگوید این تیر انداختن درتاریکی است وشاید به خودتان اصابت کند وخدا از این کارها سخت ناراحت می شود.بیاید خودمان برای خود تصمیم بگیریم .همشهری بنده تا کنون برای پول دنبال کسی نبودم و از طرفی در تمام انتخابات شرکت فعال داشتم .آخر کلام کل منطقه ورزقان وخاروانا برای من عزیز است وکل ایران سرای من است اگر روزی برسد آبرو که سهل است این جان ناقابل خود را فدای عزت و وطن خود خواهم کرد وخواهش می کنم حداقل سوابق بنده را مطالعه بفرمائید.درنهایت از جناب دکتر و همشهری خوبم تشکر می کنم .جناب دکتر به آن همشهری بفرمائید چون هدایت شده وخیلی همشهری بود جواب دادم در اصل جواب بنده برای شما بود آقای تحصیل کرده در نگارشات اداری ورسمی به خواسته های جواب داده می شود که امضاء و ماهیت فرد مقابل مشخص شود بنا ندارم برای هرسیاهی سرفه کنم من اینقدر جسور هستم که با زبان وقلم خودم صحبت کنم .ملت ما در میدانها رزم نشان دادنند که ستون پنچمی عمل نمی کنند ونمره تن به تن مردم ما بیست است .این همشهری نظریه مارا ندیده چطور جواب داده است !؟آقای مدیر نکن اینکار زشت است ! باز بدان آن چه را شما روز می بینی بنده در خواب می بینم!!!!!!!!!!!!!!!!



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

قسمت هفده:

روستای آستامال:

در یک منطقه جنگلی بسیار تماشایی واقع شده است، دارای آب و هوای معتدل و چشمه های زلال است. بقعه سید جبرائل در چند کیلومتری روستا در میان جنگل و مناظر جالب و دیدنی قرار گرفته است. سید جبرائیل از احفاد احمدبن موسی (شاه چراغ ) می باشد. خیلی از بزرگان دیزمار به زیارت آرامگاه سید جبرائیل مشرف شده اند. مرحوم سیدابوالقاسم نباتی نیز در قصیده مشهور خود زیارت سید جبرائیل را به عظیمت بیان می دارد:

ایلده بیر دفعه طواف قبر سید جبره ئیل،

چوخ مبارک اوردا بیر مشتاقی گؤزلر گؤزلریم.

آستامال چایی صفاسی بی نهایتدیر ، ولی،

«باری» باغلاریندا بیر اووغلاغی گؤزلر گؤزلری .

روستای آستامال شاعرخیز و عالم خیز است.میرزا خرم کوردشتی چند صباحی در این روستا مسکن گزیده است و در یکی از غزلیاتش به این نکته اشاره می کند خلفائی ها نیز در این روستا زندگی می کرده اند.دکتر محرم علی دوست که در رشته ادبیات دارای درجه دکتری بوده و رسالۀ دکترایش در خصوص اشعار مرحوم شهریار نوشته شده است و مجموعه شعری نیز به سبک حیدر بابا سلام به چاپ رسانده است، از محققین وشعرای معاصر روستای آستامال می باشد.میرزا عیسی ملانژاد؛میرزا رحیم ،مرحوم ملاغنی نیز از عالمان پرتلاش آستامال میباشند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا :

مجلس شورای اسلامی در نگاه مردم ایران ، محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای كلیه ی نیازهای جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی ، قضایی وهر چیز كه به زندگی فردی و عمومی مربوط می شود و به قانون نیاز دارد. نظام قانونی ِ غنی ،  قوی و پرمایه ای كه بتواند پاسخگوی همه نیازها باشد و همه ی روزنه های بی قانونی را كه ممكن است مستمسك این و آن برای سوء استقاده قرار گیرد ، ببندد و این كه مجلس، با مسائل روز به صورت فعال برخورد كند  و با آگاهی كامل ، اشراف بر وضعیت جامعه ، آینده نگری و دلسوزی ، به تهیه و تصویب قوانین لازم برای حل مشكلات مردم بپردازد.

درسال 1359 شمسی ، اولین دوره ی مجلس درمیان شور و شوق عمومی مردم افتتاح شد. افتتاح مجلس ،  یكی از مهمترین دلایل احترام به قانون و اهمیت دادن به رأی و نظرمردم در نظام جمهوری اسلامی است و وجود مجالس قانونگذاری در هر كشوری ، حكایت از وجود آزادی در نظام حكومتی آن می كند ، به همین منظور،هفتم خرداد ماه به عنوان روز " قانون " نامگذاری شده است.

پیام امام (ره) به مناسبت اولین دوره مجلس شورای اسلامی

با انتخاب نمایندگان ، اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) در سیزدهم رجب 1400 ه. ق برابر با هفتم خرداد 1359 و در میان شورو شوق وصف ناپذیر ملت، رسماً افتتاح شد.

امام (ره) در پیام خود به اولین دوره مجلس فرمودند:

« مجلس مقدس جمهوری اسلامی ، كه اولین مجلس جمهوری اسلامی و اولین مجلس است كه با انتخابات آزاد انجام گرفت ، گشایش می یابد و من امیدوارم كه این مجلس به بركت این روز مبارك " روز ولادت علی علیه السلام" مجلس عدالت و پیرو اسلام و به نفع مسلمین و كشور اسلامی باشد... بنابراین ، اساس مجلس با چنین بینش و خواسته هایی تشكیل شد كه ملت مسلمان ایران به پای آن خون دادند... شما دوستان محترم، نماینده ی ملتی هستید كه جز به اسلام بزرگ وعدالت الهی اسلامی فكر نمی كند و انتخاب شما برای پیاده نمودن عدالت اسلامی است كه در طول سلطنت  ظالمانه  و غاصبانه ی  رژیم  شاهنشاهی از آن محروم بودند. »

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن گرامیداشت این روز به خدمت تمام نمایندگان به خصوص به نماینده محترم ورزقان وخاروانا تبریک عرض نموده وبرایشان از درگاه خداوند جل وجلاله سلامتی و توفیق خدمت به ملت عزیز ایران اسلامی مسئلت می نماید.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا :

پیاده روی خانوادگی شهر خاروانا با شرکت اهالی محترم شهر برگزار گردید. مراسم مورد بحث با مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان و همکاری کلیه نهادهای دولتی شهر خاروانا برگزار شد،  پیاده روی ساعت ۸ صبح امروز از محل امامزاده شروع  در  ساعت ۱۰ صبح مراسم اختتامیه در محل دیگاه  و در جایگاهی که توسط عوامل شهرداری آماده شده بودبرگزار شد.  در این مراسم ابتدا بخشدار محترم شهرخاروانا به میهمانان و شرکت کنندگان برنامه خیرمقدم گفته و در ادامه برنامه اشعاری توسط آقایان حسنقلی رشتبر و رحمان رضازاده شاعر پرآوازه منطقه خاروانا قرائت گردید. استاد رضازاده ابتدا شعری را در مدح حضرت پیامبر اکرم (ص) و عید مبعث بیان نمودند و در ادامه به درخواست حضار اشعار طنزی نیز خوانده شد. خواندن موسیقی سنتی توسط آشیق ابراهیم قره داغی از دیگر قسمتهای شاد این برنامه بود. در ادامه به قیدقرعه کشی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان اختصاص یافت.

 آقای حضرتیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قول مساعددادند این گونه برنامه ها تداوم داشته و همه ساله در سالروز آزادی خرمشهر در شهر خاروانا برگزار گردد. همچنین مقرر شد در خردادماه امسال همایش پیاده روری بانوان سراسر استان در محل آبشار گل آخور خاروانا برگزار خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا از تما م مسئولین که برای بهبود و آبادانی منطقه تلاش می کنند کمال تشکر را می نماید.

منبع خاروانا نیوز